Informatii
Tehnologizarea, digitalizarea si cercetarea
Tehnologizarea, digitalizarea si cercetarea un must have al anului 2021
De mai bine de 200 de ani, inima comertului mondial cu flori taiate este fara indoiala Olanda.
Acest gigant numit Royal Flora Holland detine cea mai mare bursa de flori din lume si tranzactioneaza anual peste 22 de bilioane de flori si plante.
Royal Flora Holland este un model de perfectiune a procesului logistic, cunostinte si expertiza, comert, marketing, tehnologie si performanta la cel mai inalt nivel.
Este si locul unde gasim cei mai multi producatori si cultivatori, epicentrul trendurilor si a noilor varietati in materie de de flori. In articolul trecut am prezentat cateva elemente care contribuie la formarea pretului unei flori.
Printre factorii mentionati se regasesc procesele tehnologice si de cercetare in care marii producatori, importatori si distribuitori investesc anual. Astfel ca, digitalizarea, tehnologizarea si cercetarea au devenit o prioritate strategica in industria floristica din ultimii ani. Focusul principal fiind orientat catre satisfacerea nevoilor atat a producatorilor cat si a consumatorilor. Digitalizarea comertului international cu plante si flori este in crestere, iar aceasta tendinta va continua si in urmatorii ani datorita in mare parte digitalizarii si virtualizarii industriei horticole. In linii mari, digitalizarea permite clientilor Royal Flora Holland, cel mai mare importator si distribuitor de flori din lume, sa cumpere flori si plante de la distanta.
Cea mai mare investitie din ultimii ani este platforma Floriday, lansata recent de Royal Flora Holland. O platforma digitala care reuseste sa reuneasca producatorii din industrie in vederea eficientizarii proceselor comerciale, alaturi de cumparatori care au ca avantaj accesul la cea mai larga paleta de varietati de flori si plante din lume.
O alta mare provocare este cererea din ce in ce mai mare a noilor soiuri de flori si plante. Stiinta si-a adus un mare aport in dezvoltarea industriei, iar rolul cultivatorilor este de a descoperi noi soiuri sau de a imbunatati culturile deja existente si de a oferi tratamente specifice care se aplica dupa recoltare. Mediul in care sunt cultivate florile din sere sau in camp deschis si cum sunt manipulate inainte si dupa recoltare sunt un factor determinant in ceea ce priveste calitatea si viata unei flori. Ceea ce se doreste sunt flori viguroase cu o durata cat mai mare de viata si sezonalitate extinsa. Cultivarea florilor a inceput cu reproducerea repetata a diverselor soiuri. De generatii intregi aceste reproduceri repetate au dus la imbunatatirea caracteristicilor acestora. Varietati diverse de flori au fost modificate pentru a intampina nevoile producatorilor si pentru a viza segmente specializate de consum. Cultivatorii de exemplu, au cautat sa cultive flori cu cerinte mici in ceea ce priveste folosirea pesticidelor, a energiei, fertilizatori si apa, precum si sa obtina la plantele tinere o putere mai mare de germinare, randamentul sa fie crescut, iar florile sa fie sanatoase si uniforme. Consumatorii in schimb, au apreciat dintotdeauna soiurile in culori mai intense, lungimea unei tulpini si dimensiunea mare a florii. Cultivatorii s-au axat pe producerea unor soiuri de succes fara a fi nevoiti sa le modifice caracteristicile dezirabile. Asadar, din punct de vedere tehnologic, producatorii consacrati se extind si investesc in noi sortimente hybridizate si in cultivarea lor. Multe dintre produse sunt cultivate in sere complet computerizate si climatizate, cu sisteme de irigare si fertilizare foarte precise. Aceasta tehnologie permite o disponibilitate sezoniera extinsa si o gama mai larga de flori taiate pentru a fi comercializate. Totusi, multe soiuri de flori au ramas sezoniere si se regasesc doar la cultivatorii specializati, iar altele au nevoie de un climat special pentru a se dezvolta si pot creste doar in anumite regiuni.
Una dintre tendintele evolutive inregistrate in ultimii ani in toate sectoarele si in orice fel de afacere este nevoia unei pieti transparente si sustenabile. Un obiectiv impus de autoritati care a devenit in scurt timp foarte important atat pentru cultivatori cat si pentru consumatori. Consumatorii au devenit tot mai constienti si exigenti cu privire la cum sunt tratate produsele si ce impact au asupra mediului inconjurator. Initiativa de sustenabilitate a Floriculturii (FSI) a luat nastere in 2013 si este initiativa principala pentru promovarea sustenabilitatii in lantul international de floricultura. “The Floriculture Sustenability Initiative” este o asociatie non-profit independenta, cu multipli asociati din sectorul floristic care elibereaza certificate de sustenabilitate. Asociatia are ca obiectiv: productia si comertul responsabil, conduita responsabila si raportari integrate. Tot mai multi cultivatori investesc in reducerea productiei de carbon, metode ecologice de crestere, recoltare si ambalare. In locul cultivarii traditionale, unii cultivatorii au trecut la productia hidroponica (fara sol) metoda care necesita mai putina apa in timpul productiei si permite reciclarea acesteia.
O alta practica des folosita este implementarea sistemului “Integrated Pest Management” (IPM) – practici integrate de gestionare a daunatorilor care asigura o utilizare minima a pesticidelor in timpul productiei de flori.
De secole, cultivatorii impartasesc cunostintele si experienta acumulata, iar acest lucru le-a permis sa se specializeze si sa devina imbatabili din punct de vedere al calitatii si al creativitatii. Marii jucatori din industria floristica au inteles ca pentru a performa la gradul de excelenta sunt nevoiti sa investeasca atat in procesele tehnologice cat si in cercetare. Investitii care se regasesc in costul unor produse de calitate. Si noi ca importatori si distribuitori suntem atenti la soiurile noi care apar zilnic, soiuri care sunt din ce in ce mai frumoase, mai rezistente si mai calitative. Asadar, va asteptam in depozitul nostru unde sarbatorim zilnic frumusetea florilor.